Kävin shiatsussa jo perjantaina, mutta ajattelin odotella pari päivää, jotta voisin kertoa paremmin tehosta. Olen kokeillut monenlaisia hierontoja urheiluhieronnasta lymfahierontaan, mutta tämä lienee kaikkein hidastempoisin ja nukuttavin. Olin käynyt edeltävänä päivänä kiropraktikolla, joten olo oli varsin hyvä jo sinne shiatsuun mennessä. Mutta reaktioni yllätti: Rupesin itkuiseksi todella rentouttavan hoidon jälkeen!

En tiedä, oliko tuo nyt sitten hieronnan syytä vai muista asioista johtuvaa. Noin tunti hieronnan päätyttyä minua alkoi itkettää ihan vallattomasti. Ihan kuin olisi jokin pato auennut. Olen lukenut, että vastaavaa voi tapahtua Rosen-menetelmällä tehtävässä hieronnassa. Mutta että shiatsussa. Ei, en ole vieläkään vakuuttunut yhteydestä.

Joko sen hieronnan seurauksena tai siitä riippumatta, minun on ollut varsin hankala tehdä mitään ystävällistä itseäni kohtaan viime päivinä. Olen kyllä tehnyt miellyttäviä asioita (myynyt vanhoja tavaroita nurkista, syönyt hyvin ja katsonut pari hauskaa televisio-ohjelmaa). Toivottavasti tälle tempaukselleni ei käy kuten niin monelle muulle on käynyt läpi vuosien. Minun pitää ryhdistäytyä ja alkaa taas miettiä uusia positiivisia asioita! Eikä vaan itkeä pillittää.